web analytics

Shoppetur til Nice og Eze…

Efter morgenmaden skyndte vi os ind til Nice, i den gamle bydel er der antikmarked hver mandag…

Louis tasker...

Der er masser af spændende ting at finde – der er især mange flotte vintage ting, vi ville godt have haft denne lille Louis Vuitton kuffert med hjem men prisen var 1350 euro så den fik lov at blive i Nice ;-)

Antikmarked i Nice...

Markedet er kæmpe – de telte der er på billedet er kun det halve af markedet ;-)

Kryddersalt...

I en af de små gader fandt vi en krydderi/salt/sæbe butik og der købte vi 3 glas med kryddersalt, en provence, en italiensk og en med sort salt fra hawaii…

Finocchio is...

Da vi kom forbi Fenocchio skulle vi lige have et bæger med 3 kugler :-)

Nice..

Vi fik også købt endnu en kagedåse som vi fyldte med småkager – ellers var vi bare rundt og kigge lidt på Nice :-)

På vej til Eze...

Bagefter gik turen opad – højt op over Nice…

Eze...

Deroppe ligger Eze Village, en hyggelig lille by og helt oppe på toppen kan man bruge lang tid på at gå rundt i de små stejle gader og kigge på de skønne butikker hvor der ikke er ret meget plads inde – de fleste minder om små huler fordi de ligger inde i klipperne…

Lys i kirken...

Der ligger også en lille kirke helt oppe på toppen – man skal have bentøjet iorden når man skal helt op for det er stejlt og der er langt op…

Vi tænder lys..

Som sædvanlig tænder vi lys for dem vi savner…

Udsigten fra Eze...

Turen op er det hele værd – tjek lige denne udsigt, man kan lige skimte havet oppe til højre i billedet…

Solnedgang...

Til sidst kørte vi forbi LaFayette Gourmet hvor vi fik købte lidt brød til i morgen tidlig derfra kunne vi lige smutte på stranden og tage et billede af solnedgangen inden vi kørte videre – der opdagede vi så at der sgu var nogen der har stjålet Mini’s antenne, den var pænt blevet skruet af mens vi var inde og handle, øvosse! :-(

Aftensmaden...

På vejen tilbage til lejligheden hentede vi pizza for i dag er den eneste dag vi ikke selv laver aftensmad :-)

Dagens Indkøb...

I Nice købte jeg et skønt tørklæde, en Dior neglelak i den fedeste brune farve og så faldt jeg over en lille butik med de lækreste skindvarer, jeg måtte bare eje denne håndlavede italienske taske i det blødeste skind :-) Øreringene købte jeg i en lille butik oppe i Eze hvor ejeren sjovt nok kunne tale lidt dansk ;-)

Puha en skøn dag vi har haft – i morgen tager vi til parfumebyen Grasse og på Confiserie Florian i Pont-du-Loup så det bliver en rigtig bjergetape i morgen :-)

Smid en kommentar

Din email adresse vil ikke blive vist. Felter der skal udfyldes er markeret med *