En lille entrecôte med flødefritter

Endnu er skøn dag, sååååå lad os da lige få lidt ko på grillen…

Som tilbehør laver vi fløde fritter. Kartoflerne hernede er ikke helt som hjemme i DK, så vi bruger frosne kartofler, og da kartoffelskiven ikke er slået helt igennem hernede må vi finde et alternativ – det blev så til fritter 😉

Vi var et smut i Erding idag og på vej hjem slog vi lige et smut forbi vores favorit Edeka efter lidt godt kød. Det blev til et par entrecôte og et par marinerede oksespyd.

“Grill Bill” på arbejde 😉

Mmmm, en saftig entrecôte med fløde fritter er nu ikke helt skidt!

Slet ikke hvis man tilføjer et par vel marinerede oksespyd. Velbekomme!

Er det grillvejr? JA!

Torsdag er indkøbsdag, så normalt betyder det let og hurtig aftensmad.

Meeeen, med 28 grader på termometeret bliver man da nødt til at tænde grillen, så rotisseriet bliver fundet frem.

Et hurtigt glimt af “mandens hjørne”. Det er en smule varmt at sidde ved siden af grillen, men det må man leve med når man vil grille på en altan 😉

Dagens menu: kylling marineret med karry sauce, dertil serveret med øko-kartoffelbåde og tzatziki.

En hurtig omgang rester

Idag skal der ryddes lidt op i resterne.

Vi havde kartofler i overskud fra i søndags, der var nogle grillspyd i fryseren fra sidste år og Kaufland havde lige nogle pøller der skulle spises inden i morgen.

Det hele kommer selvfølgelig i Kermit 😉

Bagerst i grillen har kartoflerne hygget sig i lidt orange olie, grillspyd og pølser hygger sig på risten, og brødet hviler på vores nye brødholder.

Grillspyd og pølser med kartofler og flütes, hertil hvidløgssmør og en banan / sennep dip.

Velbekomme!

Kylling i cola

Idag skal der prøves lidt nyt i Kermit…

Vi har fundet en opskrift på kylling i cola i en af vores Glæsel bøger, samme opskrift er tilgængelig på weberklubbens hjemmeside 😉

Små kartofler med skræl er blevet kogt i ca. 10 min. hvorefter de har fået et par dryp olivenolie og lidt blandede friske krydderurter…

Efter en halv time blev der fyld lidt mere sauce på kyllingstykkerne 😉

Samtidig kommer kartoflerne med på grillen…

Det var også tid til endnu en indvielse, nemlig vores nye brødholder som jeg fik i julegave af svigerforældrene 😉

Sådan! Dagens ret: Kylling i cola med små kartofler og flütes med hvidløgssmør…

Pøllemænder

Så synger påskeferien på sidste vers og påskegæsterner har pakket bilen og er klar til at køre nordpå igen tirsdag morgen.

Friske baby kartofler fra Viktualienmarkt i München forberedes med lidt olie, friske urter fra konens kolonihave og kryddersalt fra Frankrig.

Blandet pølser kommer på risten. Der er 2 slags hjemmelavede fra den lokale øko-slagter, ostepølser og en pakke “ukendte” fra fryseren.

Uha, det var godt!!!

Konens fødselsdags middag

Idag er det konens fødselsdag og hun har valgt menuen – som selvfølgelig skal tilberedes i Kermit 😉

Menuen består af kyllingelår med hjemmelavet pesto under skindet. Nye små kartofler dryppet med oliven olie, lidt friskhakket rosmarin, timian og oregano. Dertil tomater, hvor indmaden er rørt op med det sidste pesto, timian, rosmarin, oregano, sort salt fra Hawaii, et fed presset hvidløg og et skvat sherry eddike. Låget på tomaterne er mozarella.

Mmmmmm! Herligheden skylles ned med en økologisk rødvin fra Sicilien.

Kylle paa rullen

Vi skulle jo egentlig have haft besoeg fra DK i denne weekend, men det blev aflyst i sidste oejeblik. Madplanen var allerede paa plads og idag skulle der saa en kylle i Kermit.

De indledende forberedelser lagde roegsloer over baghaven 😉

Kyllingen blev smurt ind i et godt lag karry sauce.

En halv time foer kyllingen er faerdig, kommer der nogle kartofler i grillen.

Den faerdige omgang serveres med tzatziki. Mamse det er go’ kylle!