En lille entrecôte med flødefritter

Endnu er skøn dag, sååååå lad os da lige få lidt ko på grillen…

Som tilbehør laver vi fløde fritter. Kartoflerne hernede er ikke helt som hjemme i DK, så vi bruger frosne kartofler, og da kartoffelskiven ikke er slået helt igennem hernede må vi finde et alternativ – det blev så til fritter 😉

Vi var et smut i Erding idag og på vej hjem slog vi lige et smut forbi vores favorit Edeka efter lidt godt kød. Det blev til et par entrecôte og et par marinerede oksespyd.

“Grill Bill” på arbejde 😉

Mmmm, en saftig entrecôte med fløde fritter er nu ikke helt skidt!

Slet ikke hvis man tilføjer et par vel marinerede oksespyd. Velbekomme!

Er det grillvejr? JA!

Torsdag er indkøbsdag, så normalt betyder det let og hurtig aftensmad.

Meeeen, med 28 grader på termometeret bliver man da nødt til at tænde grillen, så rotisseriet bliver fundet frem.

Et hurtigt glimt af “mandens hjørne”. Det er en smule varmt at sidde ved siden af grillen, men det må man leve med når man vil grille på en altan 😉

Dagens menu: kylling marineret med karry sauce, dertil serveret med øko-kartoffelbåde og tzatziki.

En hurtig omgang rester

Idag skal der ryddes lidt op i resterne.

Vi havde kartofler i overskud fra i søndags, der var nogle grillspyd i fryseren fra sidste år og Kaufland havde lige nogle pøller der skulle spises inden i morgen.

Det hele kommer selvfølgelig i Kermit 😉

Bagerst i grillen har kartoflerne hygget sig i lidt orange olie, grillspyd og pølser hygger sig på risten, og brødet hviler på vores nye brødholder.

Grillspyd og pølser med kartofler og flütes, hertil hvidløgssmør og en banan / sennep dip.

Velbekomme!

Kylling i cola

Idag skal der prøves lidt nyt i Kermit…

Vi har fundet en opskrift på kylling i cola i en af vores Glæsel bøger, samme opskrift er tilgængelig på weberklubbens hjemmeside 😉

Små kartofler med skræl er blevet kogt i ca. 10 min. hvorefter de har fået et par dryp olivenolie og lidt blandede friske krydderurter…

Efter en halv time blev der fyld lidt mere sauce på kyllingstykkerne 😉

Samtidig kommer kartoflerne med på grillen…

Det var også tid til endnu en indvielse, nemlig vores nye brødholder som jeg fik i julegave af svigerforældrene 😉

Sådan! Dagens ret: Kylling i cola med små kartofler og flütes med hvidløgssmør…

Indvielse af den “nye” røgeovn

Vi har arvet en røgeovn af svigerfar – han købte jo en deluxe Weber Smokey Mountain sidste sommer.

Ovnen skal indvies med at røge en laks.

Ovnen kom som et samlesæt i en sort affaldssæk 😉

Mens vi venter på at kullene bliver klar, nydes en Warsteiner med Lemon.

Vi holder tailgate party i Wolfersdorf. Der er lige kommet Hickory på, så den ryger godt nu.

Temperaturen checkes. Jeg har vist haft for lidt kul på, så den skal have en time eller to mere end vi plejer i Kermit.

Endelig er laksen klar. Den nydes på et stykke af konens lækre franskbrød.

Rester i grillen

Idag skal der udryddes lidt rester fra køleskabet…

Vi havde en masse æg i overskud og de skulle bruges i denne weekend.

De blev omsat til et par omeletter. Der var også en pakke små mozzarella bolde der skulle bruges, så de kom på omeletten sammen med konens friske mungbønne spirer.

Omeletten serveres med salatrester.

Vi havde også noget kernemælk der skulle bruges meget snart, så det blev omsat til et par friske franskbrød. De skulle selvfølgelig bages på eftervarmen…

Vi var jo nødt til at smage om franskbrødene var blevet ordentlig bagt. Den kan jeg så hilse og sige at det var de!

Mmmmm, de blev nydt med lidt tandsmør 😉