I dag har jeg fødselsdag og vi blev enige om at så er menuen altid en bøf med sauce, så i denne gang har vi lavet om på det og lavet en bearnaise burger 😉
2 bøffer af det gode oksehak fra Lamplhof kom med herned i køleboksen 🙂
En ciabattabolle, lidt salat, bøf og bearnaise sauce – det er da ikke så skidt endda 😛
Desserten var en lækker pæretærte fra Iper supermarkedet 😉
Vi fandt en pakke med 4 spyd med kylling, peber og italiensk pølse i supermarkedet og de 2 af dem røg på grillen og de 2 andre er kommet i fryseren, så vi har lidt med hjem i køletasken til grillen på søndag, når vi kommer hjem til et tomt køleskab 🙂
De blev så gode 🙂
Vi købte en kasse med blandet grønt salat, så vi fik igen i dag en salat med tomat og bøffelmozzarella 🙂
Vi åbnede den ene af de Amarone vi købte den første dag hos Zeni1870 og den var virkelig god. Det var den billigste af de 2 Amarone vi købte der og vi gav 18€ (134dkk).
Ferietid. Vi er taget til Gardasøen og vi kom herned en time før vi kunne få adgang til vores mobilhome, så vi brugte tiden fornuftigt og kørte ud og kiggede på vin 😛
Første stop var Zeni1870 og der smagte vi på lidt forskellige rød-, hvid-, og rosévine i deres gratis vinbar. De lidt dyrere vine skulle man betale for at smage på, så vi valgte at købe 3 af dem uden at smage dem, for så ville vi hellere smage dem hjemme på campingpladsen og så bestemme os om vi skal op og købe nogle af dem med hjem.
Jeg valgte 2 af deres lidt billigere rosé (Mads kan kun lide rødvin) og som I kan se på billedet er den ene næsten drukket og den er godkendt 😀
Videre til næste stop, Bergamini, som var lidt mere direkte-fra-bonden. Vi kom ind i en stor hal med vintanke og en lille skrank 🙂 Vinbonden og hans søn stod til rådighed med smagprøver af lige hvad du ville og vi endte med at købt 3x 2 rødvin, 3 rosé og 3 hvidvin 🙂
Mandag bliver der dårligt vejr, så vi regner med at vi tager ud og kigger lidt økologiske vine og vores favorit Zonin, som begge ligger i nærheden af Verona…
Der er burgere på menuen – en lidt tøm-køleskabet-agtig-burger 😛
Jeg startede med at lave en Ranch House BBQ-sauce, vores favorit, som vi har fundet opskriften på i bogen “Kul på Weber”…
Bøffer fra Lamplhof. Sidst vi var dernede havde de burgerbøffer på tilbud og vi købte 8 stk. til fryseren, for det er så nemt til burgere når de er formet 🙂
Mads fik chiliost på og jeg fik røget ost, også fra Lamplhof…
Vi fik den bedste burger og vi fik udryddet lidt rester inden ferien 🙂
Aftensmaden blev lidt sen i dag, for Mads har været i München efter et par nye iPads til os – han har for lidt plads på sin og min bliver brugt til opskrifter og kommer nu til at være fast i køkkenet, så jeg slipper for dejklatter og lign. når jeg skal bruge den til andre ting 😀
Der har for nyligt været marinerede chicken wings i Denn’s Biomarkt og de kom ud af fryseren igår…
Mads tog en bakke blandet salat med hjem og jeg piftede den op med lidt ærter, majs, solsikkekerner og æbler.
Vingerne fik ca. 30 min. ved indirekte varme på 250 grader.
En lille slat kartofler der stod i køleskabet blev vendt på en varm pande og så fik vi også udryddet lidt rester i dag 😉